Homilie i Kazania niedzielne...

... to by było zbyt proste!!!
Więc trochę myśli - czasami niepozbieranych, niepoukładanych - dotyczących Liturgii Słowa najbliższej niedzieli. Umieszczając tutaj gotowe kazania, uznałbym innych za nieumiejących pisać i tworzyć.
Szanując i podziwiając wszystkich - zachęcam do zapoznania się z moimi przemyśleniami, bądź tekstami, które dla mnie były lub są inspiracją...
Google

poniedziałek, 7 kwietnia 2008

Ja przyszedłem po to, aby owce miały życie i miały je w obfitości...

Bóg chce nas obdarzyć życiem, życiem w obfitości...
Zesłanie Syna Bożego na ziemię wiąże się z misją przywrócenia życia światu. Życia, którego zabrakło po grzechu pierworodnym. To po nim weszła na świat śmierć. Ale Bóg pragnął i pragnie zbawić człowieka.
Albowiem Bóg nie posłał swego Syna na świat po to, aby świat potępił, ale po to, by świat został przez Niego zbawiony. (J 3, 17)
Bóg przekazał Synowi pełnię życia:
Podobnie jak Ojciec ma życie w sobie, tak również dał Synowi: mieć życie w sobie samym. (J 5, 26)
To Jezus jest źródłem życia dla wszystkich stworzeń, w Nim było życie (J 1, 4a).
Jego słowa są duchem i są życiem (J 6, 63), a poznanie Jezusa to posiadanie życia wiecznego - A to jest życie wieczne: aby znali Ciebie, jedynego prawdziwego Boga, oraz Tego, którego posłałeś, Jezusa Chrystusa (J 17, 3).
On sam jest uosobionym życiem - Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. ( J 14, 6). Jego przyjście na świat oznacza wejście na świat życia - bo życie objawiło się (1 J 1, 2).
On daje swe Ciało i Krew dla życia świata - Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba. Jeśli kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki. Chlebem, który Ja dam, jest moje ciało za życie świata ( J 6, 51), dlatego jest chlebem życia, manną dla pielgrzymów: Albowiem chlebem Bożym jest Ten, który z nieba zstępuje i życie daje światu (J 6, 33); Jam jest chleb życia. Kto do Mnie przychodzi, nie będzie łaknął; a kto we Mnie wierzy, nigdy pragnąć nie będzie (J 6, 35).
Kto spożywa Jego Ciało i Krew, ma życie wieczne (J 6, 54), a kto w Niego wierzy, choćby i umarł żyć będzie, wierzący natomiast nie zazna śmierci na wieki, gdyż On jest zmartwychwstaniem i życiem (J 11, 25n). Jest Pasterzem, którego trzoda nigdy nie zginie (J 10, 28). Jego męka była obumarciem ziarna dla życia świata (J 12, 24).

To Jezus jest jedynym ośrodkiem dającym życie i promieniującym nim na świat. Jest życiem świata, które świat od Niego otrzymuje.

To życie, nowe życie, które Chrystus daje ludziom, jest w swej istocie życiem Bożym. Ma swoje źródło w Ojcu, od którego całkowicie pochodzi, gdyż Ojciec je przekazuje Synowi, wcielonemu Słowu (J 5, 26: Podobnie jak Ojciec ma życie w sobie, tak również dał Synowi: mieć życie w sobie samym).

Mogę otrzymać to życie od Jezusa, za pośrednictwem miłości - Przeszliśmy ze śmierci do życia, bo miłujemy braci. Każdy, kto nie miłuje trwa w śmierci (1 J 3, 14).

Wybór należy do ciebie - wyboru dokonaj już dzisiaj, abyś żył i miał to życie w obfitości...


______________________________________________
E. Szymanek, Wykład Pisma Świętego Nowego Testamentu, 1990

Brak komentarzy: