Homilie i Kazania niedzielne...

... to by było zbyt proste!!!
Więc trochę myśli - czasami niepozbieranych, niepoukładanych - dotyczących Liturgii Słowa najbliższej niedzieli. Umieszczając tutaj gotowe kazania, uznałbym innych za nieumiejących pisać i tworzyć.
Szanując i podziwiając wszystkich - zachęcam do zapoznania się z moimi przemyśleniami, bądź tekstami, które dla mnie były lub są inspiracją...
Google

środa, 16 kwietnia 2008

Ja jestem drogą...



Szukamy najszybszej, najkrótszej, aby dostać się na miejsce.
Mamy różne mapy papierowe, które coraz częściej zastępowane są przed odbiorniki GPS'u, które prowadzą bezpiecznie i pewnie do celu (choć nie zawsze, wiem coś o tym).
Ufamy mapie, na głos w urządzeniu skręcamy, umiemy zaufać, umiemy niejako powierzyć się w opiekę na czas tej podróży.
Także w życiu szukamy odpowiedniej dla siebie drogi, może:
- jak się dorobić, aby się nie narobić,
- jak się szybko i pewnie ustawić,
- jak wychować dzieci, aby.... właśnie? aby ktoś mógł kiedyś pogratulować, aby rodzice byli dumni, albo aby umiało sobie "sprytem", łokciami, kombinowaniem wszystko załatwić?
Tutaj także szukamy odpowiedniej dla siebie drogi i wskazujemy jakąś drogę naszym bliskim. Także słuchamy różnych ludzi, różnych "map" i im powierzamy swoje życie,życie bliskich, naszą przyszłość.
Chrystus mówi: Ja jestem drogą! Jest drogą, którą sam przeszedł, która zaprowadziła Go i także nas zaprowadzi do miejsca trwałego, nie tymczasowego.
Panie, nie wiemy dokąd idziesz, skąd możemy znać drogę - to stwierdzenie dla nas jest nieaktualne, my już wiemy dokąd poszedł Chrystus, wiemy także o drodze, którą nam wskazuje.
Tylko podobnie jak Tomasz, trudno nam czasami podnieść oczy ponad ziemię, ponad to wszystko co doczesne.
Jaką drogą podążam! Czy jestem na drodze, którą pozostawił i wskazał mi Chrystus? Dokąd mnie zaprowadzi ta droga, po której dzisiaj kroczę. Może to właśnie dzisiaj jest dzień, gdy stoję na rozstaju, gdy mogę wybrać po raz kolejny?
I znowu element świadectwa (wszak mamy być uczniami Chrystusa, uczeń mówi o Nauczycielu).
Ja jestem drogą, dzięki której Chrystus może dotrzeć do innych. Mam być taką latarnią, która będzie wskazywać innym pewną, bezpieczną drogę do domu Ojca.

___________

Jezus jest drogą do Boga - mamy nią podążać i nie bać się że zabłądzimy!
Jezus jest prawdą - mamy trwać przy Nim i polegać na Nim, nie bojąc się, że nas zawiedzie!
Jezus jest życiem - mamy żyć tym życiem, żyć w Nim i nie bać się śmierci!

___________

Aby każdy kapłan, był drogą, dzięki której ludzie poznają Chrystusa! Nie tylko poznają, ale się Jezusem zachwycą! Nie tylko zachwycą, ale będą za Nim podążać!
Aby przygotowujący się do święceń i wszyscy kapłani starali się być zawsze i wszędzie - Alter Christi!
Aby nie zabrakło tych, którzy śmiało i z nadzieją odpowiedzą na głos powołania!

Brak komentarzy: