Homilie i Kazania niedzielne...

... to by było zbyt proste!!!
Więc trochę myśli - czasami niepozbieranych, niepoukładanych - dotyczących Liturgii Słowa najbliższej niedzieli. Umieszczając tutaj gotowe kazania, uznałbym innych za nieumiejących pisać i tworzyć.
Szanując i podziwiając wszystkich - zachęcam do zapoznania się z moimi przemyśleniami, bądź tekstami, które dla mnie były lub są inspiracją...
Google

piątek, 18 kwietnia 2008


Eric Clapton prawdopodobnie największy żyjący gitarzysta rockowy, napisał chwytającą za serce piosenkę o śmierci swojego 4 letniego synka. Wypadł z okna, z 53 piętra. Clapton zniknął na 9 miesięcy i kiedy powrócił jego muzyka była odmieniona. To doświadczenie uczyniło jego muzykę delikatniejszą, dodało mocy i więcej refleksji. Może słyszałeś piosenkę, którą napisał o śmierci synka. Jest to piosenka o nadziei:

Czy będziesz znał moje imię
Jeśli zobaczę ciebie w niebie?
Czy wszystko będzie takie samo
Jeśli zobaczę ciebie w niebie?
Muszę być silny i żyć dalej,
Ponieważ wiem, że teraz nie mogę być z Tobą w niebie.

Czy weźmiesz mnie za rękę,
Gdy zobaczę ciebie w niebie?
Czy pomożesz mi wstać
Gdy zobaczę ciebie w niebie?
Będę szukał drogi mojej, przez noc i dzień,
Ponieważ wiem, że teraz nie mogę być w niebie.

Czas może sprowadzić cię na dół,
Czas może zgiąć twoje kolana.
Czas może złamać twoje serce,
Zacznij prosić, zacznij błagać.

Za drzwiami jest pokój - jestem pewien,
I wiem, że nie będzie więcej łez w niebie.

Jezus w trakcie spożywania Paschy ze swymi uczniami. Umył ich nogi jako sługa. Przepowiedział swoją zdradę, którą Judasz wkrótce spełni. Przewidział zaparcie się Piotra. Jezus mówi, że odchodzi. Ale dodał słowa nadziei: Niech się nie trwoży serce wasze. Wierzycie w Boga? I we Mnie wierzcie. W domu Ojca mego jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, to bym wam powiedział. Idę przecież przygotować wam miejsce. A gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie Ja jestem.

Cierpienie jest drogą, która absorbuje naszą uwagę. Troski nas przygniatają, przyhamowują. Wiele z nas, po zmierzeniu się z próbą, odchodzi tą samą drogą, którą przyszli. Jezus zdawał sobie z tego sprawę i próbował przygotować swoich uczniów do podróży, którą mieli przed sobą.
____________________________________
Za maturzystów, którzy w tych dniach przygotowują się do egzaminu dojrzałości...
aby otworzyli swe serca na głos Boga i nie bali się odpowiedzieć na Jego wołania.
O powołania Kapłańskie i Zakonne, o powołania do Zgromadzeń Żeńskich...

Brak komentarzy: