Homilie i Kazania niedzielne...

... to by było zbyt proste!!!
Więc trochę myśli - czasami niepozbieranych, niepoukładanych - dotyczących Liturgii Słowa najbliższej niedzieli. Umieszczając tutaj gotowe kazania, uznałbym innych za nieumiejących pisać i tworzyć.
Szanując i podziwiając wszystkich - zachęcam do zapoznania się z moimi przemyśleniami, bądź tekstami, które dla mnie były lub są inspiracją...
Google

sobota, 31 maja 2008

Błogosławieństwo czy przekleństwo...

Chrystus także nam daje możliwość wyboru. Uczyniwszy na wieki wybór, w każdej chwili wybierać muszę. Słowa Chrystusa są zawsze propozycją, mogę je przyjąć, ale też mogę je odrzucić. Jeśli je uznam, otrzymam błogosławieństwo już teraz ale i w przyszłości. Jeśli odrzucę, odrzucam Boga dawcę wszelkiego błogosławieństwa. Wybó zależy ode mnie.
Przyjmując słowa, przyjmuję Jezusa, przyjmuję też krzyż na swoje ramiona. Wiem, że dźwigając go nie idę sam, przede mną szedł tą drogą Chrystus i teraz ciągle jest obok. Budowanie życia na skale jest trudne, bo trudno się wkuć w twardy materiał, trudno zdobyć fundament, ale późniejszej budowli nic nie zniszczy, będzie trwać przez wieki. Muszę wybrać, błogosławieństwo czy przekleństwo, skałę czy piasek...

"Niech się dzieje Twoja wola, Panie, zawsze i wszędzie, także wtedy, kiedy moje pragnienia nie zbiegają się z Twoimi zamysłami. Naucz mnie więc, panie, kochać to, co Ty kochasz, zachęć mnie, bym włączał się do Twojego planu, uczestniczył w Twoich wyborach. Spraw, o Boże, aby każdy przejaw Twojej woli był przeze mnie przyjęty i umiłowany.
Niech się dzieje Twoja wola, Panie, ponieważ tylko w niej odnajdę pokój i pełnię życia. Naucz mnie zawsze miłować bardziej światło niż ciemność, dobro niż zło, łaskę niż grzech. Spraw, o Panie, aby każdy mój wybór był zawsze zgodny z Twoimi oczekiwaniami.
Niech się dzieje Twoja wola, Panie, aby mi została udzielona łaska na tym łez padole, w oczekiwaniu na zjednoczenie z Tobą. Naucz mnie iść zawsze słuszną drogą, tak, abym nie zgubił nigdy widoku celu. Nie dozwól, aby mnie zwiedli fałszywi nauczyciele. Spraw też, o Panie, abym mógł przyjść do Ciebie i bym w wieczności kontemplował Twoje oblicze."
Lectio divina, Niedziele okresu zwykłego rok A.

Brak komentarzy: