Homilie i Kazania niedzielne...

... to by było zbyt proste!!!
Więc trochę myśli - czasami niepozbieranych, niepoukładanych - dotyczących Liturgii Słowa najbliższej niedzieli. Umieszczając tutaj gotowe kazania, uznałbym innych za nieumiejących pisać i tworzyć.
Szanując i podziwiając wszystkich - zachęcam do zapoznania się z moimi przemyśleniami, bądź tekstami, które dla mnie były lub są inspiracją...
Google

środa, 7 maja 2008

Pokój czy święty spokój?

Chrystus po swoim zmartwychwstaniu gdy spotyka się z uczniami, kieruje do nich słowa - Pokój z wami! Jaki jest ten pokój? Popatrzmy na dalsze dzieje młodego Kościoła. Nie zaznał on raczej spokoju - zacząły się prześladowania. Uczniowie nie dostali wakacji, tylko zostali wezwani do świadczenia o Chrystusie, aż po męczeńską śmierć. Mimo tego trwali przy Chrystusie, trwali w Jego nauce i ją głosili - bo byli pewni, wierzyli słowom Jezusa. Nie może być uczeń nad mistrza... wiedzieli że przez wiele ucisków wejdą do nieba - byli spokojni, ale nie mieli świętego spokoju.
Chrystus także do nas kieruje te słowa, także nam udzielił swego Ducha w sakramencie chrztu i bierzmowania, daje nam siebie w Komunii.
Tylko co my z tymi Jego darami robimy? Czy pożytkujemy je dla wspólnego dobra - o czym mówi św. Paweł. Czy może jesteśmy podobni do sługi, który zakopał talent otrzymany od Pana - czy chcemy usłyszeć słowa - odbierzcie mu ten talent?
Czy może staram się rozwijać to co dostałem, dla wspólnego dobra, dla dobra duchowego? Co ostatnio zrobiłem dla innych - bezinteresownie, bez czekania na słowo dziękuję? Czy stać mnie na taki gest.
Jeśli otrzymałem Ducha Świętego, Jego dary dla dobra wspólnoty, to także winienem się spytać - co z nimi zrobiłem? Jak staram się włączyć we wspólnotę tego lokalnego Kościoła jakim jest moja parafia? Wiele się mówi, że wiele z młodych ludzi, którzy przyjmują bierzmowanie bierze od razu rozwód z Kościołem. Pojawią się później przed ślubem, na chrzest, później na komunię dziecka.
W wielu przypadkach to smutna prawda.
Druga grupa to ci, którzy wszakże nie wzięli "rozwodu" ale jak wspomiałem wyżej - zakopali dary otrzymane dla wspólnoty. Czym się różnią? Chyba tylko tym, że czasem pojawią się w świątyni, z większą lub mniejszą częstotliwością.
Dary otrzymujemy wszyscy, wszyscy jesteśmy członkami jednego Ciała - Jezusa. Wszyscy razem stanowimy Kośció. Może warto przed Uroczystością Zesłania Ducha Świętego - zastanowić się - jaką cząstką jest każdy z nas. Każdy z nas jest wizytówką Kościoła, Chrystusa - jak ta wizytówka wygląda - zależy od każdego z nas.
Uczniowie nie zaznali świętego spokoju, my raczej też tutaj na ziemi możemy od Jezusa otrzymać jedynie POKÓJ - zapewnienie o Jego zywcięstwie, mimo tego że może czasami trzeba się zamknąć z obawy przed kimś.

Brak komentarzy: