Homilie i Kazania niedzielne...

... to by było zbyt proste!!!
Więc trochę myśli - czasami niepozbieranych, niepoukładanych - dotyczących Liturgii Słowa najbliższej niedzieli. Umieszczając tutaj gotowe kazania, uznałbym innych za nieumiejących pisać i tworzyć.
Szanując i podziwiając wszystkich - zachęcam do zapoznania się z moimi przemyśleniami, bądź tekstami, które dla mnie były lub są inspiracją...
Google

wtorek, 24 czerwca 2008

Za kogo ludzie Mnie uważają? I za kogo wy Mnie uważacie?

To pytanie często powraca w ewangelii. Co więcej powinniśmy sami je sobie często stawiać!
KIM JEST DLA MNIE JEZUS?
Od naszej szczerej odpowiedzi, dużo zależy.
Chrystus jest jednym z pierwszych ankieterów - pyta, co ludzie o Nim sądzą? Apostołowie mówią, co słyszeli. My także dzisiaj możemy posłuchać a potem powiedzieć. Według jednych to bajka, wymysł księży, inni powiedzą wspaniały nauczyciel, ktoś dopowie - rewolucjonista, który przelał tylko jedną krew - swoją.
Jezus sięga dalej: A wy za kogo Mnie uważacie? On chce wiedzieć co ja, co ty, co każdy z nas o Nim myśli. KIM JEST DLA KAŻDEGO Z NAS?
Chodzimy do kościoła, uczestniczymy w nabożeństwach, spowiadamy się, przystępujemy do Komunii. Śpiewamy pieśni, co raz kupimy czasopisma katolickie - to jest odpowiedź na to pytanie. Ale nie jest ona pełna! Nasza odpowiedź na to pytanie - to całe nasze życie. Zachowanie w domu rodzinnym, postępowanie w zakładzie pracy, bycie z innymi. Ta nasza odpowiedź ma mieć ogromny wpływ na nasze myślenie, na nasze czyny i słowa.
Odpowiadać na to pytanie możemy każdego dnia. Odpowiedź życiem zależy tylko od nas.

Brak komentarzy: