Homilie i Kazania niedzielne...

... to by było zbyt proste!!!
Więc trochę myśli - czasami niepozbieranych, niepoukładanych - dotyczących Liturgii Słowa najbliższej niedzieli. Umieszczając tutaj gotowe kazania, uznałbym innych za nieumiejących pisać i tworzyć.
Szanując i podziwiając wszystkich - zachęcam do zapoznania się z moimi przemyśleniami, bądź tekstami, które dla mnie były lub są inspiracją...
Google

piątek, 20 czerwca 2008

Uczyń mnie, o Panie, świadkiem Twojej Ewangelii!

Udziel mi odwagi, abym nie zaprzeczał, że znam Ciebie, kiedy przyjaciele, śmiejąc się, będą mówili o Tobie jako o micie, a o Twoich naśladowcach jako o ludziach wyobcowanych.
Udziel mi siły, abym nie przeląkł się, kiedy dostrzegę, że żyć zgodnie z Twoim nauczaniem może oznaczać być przegranym, a także, kiedy z tego powodu zamknie się przede mną wiele dróg w życiu społecznym.
Udziel mi radości bycia z Tobą, gdy zostanę opuszczony przez przyjaciół, którzy modlitwę i Eucharystię uważają za stratę czasu.
Udziel mi łaski niezależności od każdej ludzkiej opinii, abym nie wstydził się Ewangelii, kiedy wierność jej zakłada jednocześnie bycie innym, oznacza bycie odmiennym w tym wielkim tłumie, który tworzy opinię i zwyczaje.
Uczyń mnie, o Panie, świadkiem Twojej Ewangelii!
___________________________________
Lectio divina na każdy dzień, Niedziele okresu zwykłego rok A

Brak komentarzy: